Bayat Film ile Fotoğraf Çekmek

Bayat filmle fotoğraf çemek her zaman bir kumardır. Eğer beklenilmezi beklemeyi unutmazsınız memnun kalırsınız. Sonuçta onun olayı da bu değil mi?

Çapraz banyo pozunuzda grenler ve farklılıklar oluşmasına neden olabilir. Sanırım buradaki suç Sensia 100’ün bayatlamış olması!

Lomography’nin son kuralı belki de en önemli olanı, bizi kısıtlamalardan kurtaran ve yaratıcılığımızı serbest bırakmamıza izin veren kural. Sitede süslü bir şekilde yazılmış ve LSI’nin bütün çıkardığı kitaplarda kalın fontla yazılmış. “10 › Kuralları takmayın.”

Yine de kaçamayacağımız bir kural var. Bir noktada hepimizin hissettiği bir gerçek ve o da bu… Yeni filmler pahalı. O kadar ki interneti ve bit pazarlarını arayıp duruyorsunuz, ikinci el bir makine daha ucuz olabiliyor. Lomografi topluluğu dükkanlarda bulabildiğimden daha kaliteli ve ucuz film yelpazesi sunuyor ama sadece o filmlerle ne mümkünse onu yapabiliyorum

Bunun üstesinden özellikle bayatlamış film kullanarak geliyorum ve işte bu şekilde yapıyorum.

1. Bayatlamış film elde etmek.
Yeni Zelanda’da çoğunuzda olduğu gibi bit pazarları yok. Nerdeyse her şeyin ikinci eli kendi açık arttırma sitemizden satılıyor. Çok sınırlı. Ben de bir şahin gibi yeni filmler için yere ihtiyacı olan veya dijitale geçen fotoğrafçılardan büyük bir deste bekliyorum.

İşler düzgün gittiğinde harika olabiliyor. En büyük ucuz bayat film başarım 15 sarmal Provia 100F’ti, çapraz banyolandığında çok güzel oluyor.

2. Film yaşı.
Kendimi son 10-20 yıl ile sınırlandırmaya çalışıyorum, eğer doksanların ortasından önce bayatlamış ise gerçekten bir kumar oluyor. Bu yüzden büyük miktarlarda almıyorum. Eğer ilginç bir şeyle karşılaşırsam deniyorum. Buzdolabımda 1980’lerde son kullanma tarihi geçmiş, özel günler için sakladığım bir Kodak T64 var.

Tekrar ediyorum, çapraz banyolandığında bu Sensia 200 partisinde bir sorun yok!

3)Bakımı
Satın aldıktan sonra ben kendimkileri buzdolabına koyuyorum. Bir buzdolabını kaplayacak kadar büyük bir koleksiyonum var. Tıpkı yiyecek gibi filmi soğuk tutmak onun taze kalmasını sağlıyor. Eski ve yeni bütün filmlerim onun içinde. So it’s important with the expired stuff to keep it as fresh as possible. Dondurmayın, çünkü bunun ağsılaşmaya neden olacağını duydum, ama hiç başıma gelmedi.

4) Çekim yapmak.
Bayat filmin bir sürü efekti var. İlgilendiğimiz en önemli ikisi renk kayması ve hassaslık. Lomograflar olarak tuhaf efektleri seviyoruz, bu yüzden pahalı slide filmlerimizi çapraz banyoluyoruz. Renk kayması bir ya da daha fazla rengin tam olarak çözünmemesi bu yüzden mükemmel dengeden ’çıkarılması’dır. Bu da öteki renkleri daha güçlü kılıp kaymaya neden olur. Kötü bir şey değil!

Bunlar çok eskimiş Kodak Portra VC ile çekilde. VC canlı rengin açılımı, ama bu tamamen doğru değil, spektrumun sarı tarafına doğru oldukça renk kayması oluyor, bu da resimlere yumuşak, nerdeyse boyanmış havası veriyor.

Bayat film ışığa karşı daha az hassas olabilir. Bu en kötü durumu çünkü ne zaman az pozlandığını bilemeyiz ve az pozlanmışlar genelde berbat oluyor. Eğer elinizde aynı filmden büyük bir miktar varsa ve ilk paketinizin az pozlanmış çıkıyorsa büyük bir olasılıkla devamı da aynı olacaktır ve bu durumda farklı bir ISO’ymuş gibi davranın. Bende bir miktar 400 hızda iki defa az pozlanmış Fuji Superia var. Bundan sonra daha fazla ışık vermek için 200’de çekeceğim.

Büyük miktarda Fuji Superia 400 almıştım ve kötü ışıkta kullanabileceğim normal bir yedeğim olmasını istiyordum. Be fotoğraflar LCA+ RL ile çekildi, daha açık olması gerekirdi ama o gün hava bulanıktı ve bunlar az pozlanmış çıktı.
Aynı film, aynı yer, birkaç hafta sonra. Dersimi aldım! Bir dahaki sefere ISO 200’de çek.

Gitmeden önce imzamı atıyorum, lütfen yorumlara kendi bayat film tecrübelerinizi yazın, nasıl becerdiğinizi bana anlatın.

adam_g2000 tarafından, 2012-05-01 tarihinde ve #donanım #tüyolar başlığında yazıldı.

Daha İlginç Makaleler