Ustalarla Buluşma: Felix R. Cid'in Nasihatı - Milyonlarca Fotoğraf Çek

Profesyonel fotoğrafçılık için Felix R. Cid'in seçtiği yol kesinlikle en ilginç olanı. Profesyonel çalışma alanına inşaatla başladı, diskolarda insanların fotoğraflarını çekti ve Ibiza'da kendi işini kurdu. Fotoğrafçılıkla hayatını kazanmaya nasıl başladığını oku ve Londra'da, New York'ta, Madrid'de ve Paris'te çektiği 1,111 fotoğrafa ulaşan etkileyici videoyu izle.

Lütfen topluluğa biraz kendinden, eğlence için, yaşamak için neler yaptığından bahset.

Geçmişte hayatımı kazanmak için birçok şey yaptım. İşçi bir aileden geliyorum. İnşaatta bir kaynakçı olarak çalışıyordum. Diskoda çalıştım, Ibiza’da kendi işimi kurdum ve pek çok ticari fotoğrafçı için asistan olarak çalıştım. Bugün aslında sanatımı yaşatabilecek kadar şanslıyım. Eğlenmek için neler yaparım? Akdenizi fotoğraflarım ya da onun zevkini çıkarırım.

Ne zamandan beri fotoğrafçılıkla uğraşıyorsun ve bu işe nasıl başladın?

1999’da Madrid’de fotoğrafçılık okumaya başladım. Programı bitirmeden önce, Ibiza adasında siyah beyaz fotoğrafçılık üzerine yoğunlaşmış bir iş buldum. Bir günde yaklaşık 800 insanın fotoğrafını çekiyordum. Bütün ırklardan, yaşlardan, dillerden ve cinsiyetten. Geceleri, bütün gün çekim yaptıktan sonra, elimde olan sadece aynı siyah beyaz portrelerdi; yine, yine, günden güne, aydan aya. Tam olarak hayallerimin işi değildi ama fotoğrafçılık ve insanlık adına çok şey öğrenmemi sağladı. NY’a gelmeden önce birkaç yıl bu işi yaptım.

Hem fotoğrafçılıkla hem de video işiyle ilgileniyorsun ve sık sık ikisini karıştırıyorsun. Bu iki girişimde birini daha çok seviyor musun?

Bu iyi bir soru. Sorduğun için teşekkürler. Aslında bugün fotoğrafçılık hakkında konuşmak için bir platform olarak videoyaya yoğunlaştım. Videolarımı fotoğraflarımmış gibi kabul ettim, video olarak değil. Hareket edenlerin fotoğraflar olduğu söylenebilir. Genelde, hiçbir şeyin gerçek olmadığına inanırım, ama bir fotoğraf “gerçeklik” yüzeyini tasvir eden düz iki boyutlu bir görüntü aynı zamanda da şiir oluşturma yeteneği. Fotoğraf bir anlatıma sahip değildir, suskundur. Bunlar fotoğrafçılık adına en önemli destekçilerim oldu. Ve bu bağlamda “videolarımın” da aynı kategoriye ait olduklarını düşünüyorum.

İzin verin açıklayayım: Oraya gittim ve insanların “çok geleneksel” diyebilecekleri şekilde fotoğraf çektim. Sonra bu tek görüntülerle hala bir yüzey tasvir eden iki boyutlu bir görüntü olan son büyük bir fotoğraf yaratmak için çalıştım. Bir anlatıma sahip değil, suskun, dünyadaki diğer tüm basılmış fotoğraflar gibi. Tek farklılık benim fotoğraflarımın hareket ediyor olması, birbirlerinin üzerlerine ardışık dizilmelerinden dolayı. Eğer tüm bu görüntüleri çekip, daha büyük basılı bir kare içinde daha büyük bir birleşim (Siyah fotoğraflarımda olduğu gibi) oluşturmak için yazılım kullansaydım, hiç kimse fotoğrafın doğasını sormazdı. “Videoları” oluşturmamın yolu aynı ama bu durumda tüm görüntüler aynı kare içinde birleştirildi. Benim için önemli olan alan, zaman değil. Biçim ve içerik olarak onlar hala birer fotoğraf. Bu şimdi yapabilirim ama bugün çalıştığımız araçlar yüzünden bunu önceden yapamazdık. Tek fark bu.

Bu etkileyici “Yüzler” videon için kaç tane fotoğraf kullandın? Çektiklerinin hepsini mi yoksa birçoğunu mu kullandın ve dahil edemediğin ya da dahil etmek istemediğin fotoğraflar oldu mu?

“Yüzler” tam tamına 1,111 fotoğraftan oluşuyor. Londra’da, New York’ta, Madrid’te ve Paris’te çekildiler. Fotoğrafını çektiğim her bir insanı dahil ettim. İşin arkasındaki en önemli kavramlardan biri hiçbir şeyi dışarda bırakmamaktı. Çektiğim fotoğraflar hakkında hiçbir planım ya da beklentim yoktu. Karemin önüne atlayan herkesi fotoğrafladım. Her çekime eşit derecede yaklaştım, kim olduğu ya da nereden geldiğinin bir önemi yoktu. “Yüzler” organik bir süreç içinde gerçekleşti. Hiç plan yapmamıştım. Bu benim her zamanki çalışma şeklim. Sadece dışarı çıkarım ve çekerim, daha sonra stüdyoya geri döndüğümde bir şeyler şekillenmeye başlar. Bazen aylar sonra olur bu.

Fotoğrafçılıkta yüksek lisans yaparak Yale’den mezun oldum. Besbelli Walker Evans beni etkilenmişti. Modern fotoğrafçılığa bakıldığında, fark ettim ki, Evans’tan beri Amerikan fotoğrafçılığında bir şeyler sadece bir yönde değişti: Bireysellik üzerine fikirler. Evans döneminin sonrasında bazı bireysel kimliklere dayalı bilinçli sanatçının büyümesinde bazı istisnalar var: Onun için en iyi yolun var olmadığını iddia eden Gary Winogrand. Bu istisna eğilimine bir başka örnek, Vietnam krizi sırasında 1960 stadyumlarındaki kitleleri çizen ve karesinin içinde mümkün olduğu kadar çok insan tasvir etmeye çalışma obsesifi olan Tod Papageorge olacaktır. “Heads” ile inanıyorum ki Evans’ın yaktığı ateşe parmağını basacak olan Philip Lorca Dicorcia. Anlatmaya çalıştığım şey, Walker Evans kişisel kimlik ifadesini umursamıyordu. Küresel Amerikan kimliğini yorumlamayı umursuyordu. Bir birey olarak kim olduğunu umursamıyordu ya da en azından bunu çalışmalarıyla ifade etme niyeti yoktu. Ben inanıyorum ki, sanat ve fotoğrafçılık bireylerin kimlikleri üzerine soruşturma yapılmasından çok daha ilginç bir yaklaşım. Belki bu benim Avrupa eğitimimden ve sosyalist bir hükümet altında büyümemden gelen bir şeydir, ama zaten “Yüzler” üzerine çalışıyorken de, “Stüdyo” fotoğrafına (Evans’ın “Amerikalıların Fotoğrafları” kitabındaki ikinci fotoğraf) baktım ve Evans’ın neden o fotoğrafı ilklerinden biri olarak seçtiğini çok iyi anladım. Benim için o sadece Amerika’yla alakalı değildi. İnsanlık haliyle alakalıydı ve günün sonunda Evans için de bunun böyle olduğuna inandım.

New York’ta fotoğrafçılık için Uluslararası Merkez’de çalıştın. Fotoğrafik çalışmalarına etki ettiği zamanlardaki en canlı hatıran nedir?

UMF’teki zamanımda birçok geçiş dönemim oldu. İspanya’dan New York’a taşınıyordum, İngilizcem bugünkünde de berbattı (inan ya da inanma, öyleydi) ayrıca ilk defa zamanımı sadece fotoğrafçılık çalışmaya ayırmıştım ve en büyük etkilenmem olan Amerikan fotoğrafçılığını da çok yakından öğrenmek zorundaydım. Ama bence işimi şekillendiren daha çok Yale’deki yıllar süren deneyimlerim oldu. İlk yıl programın yönetmeni Tod Papagoerge, ikinci yılsa Gregory Crewdson olacak kadar ayrıcalıklıydım. Her hafta paneldekiler arasından ve ayrıca olağan üstü sayıda sanatçı ve edebiyatçıdan oluşan sonsuz listeden, Richard Prince, Paul Graham, Jonh Pilson, Philip Lorca Dicorcia ve Richard Benson gibi figürlerimiz vardı. Yale kariyerimin en önemli iki senesiydi.

İspanya’da fotoğrafçı olarak çalışmaya başadın ve sonra New York’a taşındın. Bu iki ülkede fotoğrafa yaklaşımlarında büyük farklılıklar var mı? Nasıl açıklarsın bunları?

Önceden gördüğümüz ve duyduğumuz kadarıyla şunu söyleyebilirim: Avrupa boyanmış, Amerika fotoğraflanmıştır.

Senin alanında profesyonel çalışmaya atılacaklar için nasihatın nedir?

Tod Papageorge’ın bana bir kez söylediği kadar basit. İç güdülerini takip et. Sesi kolaymış gibi gelir ama bugünkü akılcı ve akla dayanan çağdaş zamanımızda bunu gerçekleştirmek belki de çok zor olabilir. Ama gerçekleştirecek bir yol bulursan, asla kaçırmazsın.

Lütfen bizimle her zaman mükemmel fotoğraflar elde edebileceğimiz bir tüyonu paylaş.

Milyonlarca fotoğraf çekin.

Son olarak, yakında gerçekleşecek yeni bir projen var mı? İzleyebileceğimiz herhangi bir şey?

Aklımda pek çok düşünce var ama bu yazdan birkaç yeni fotoğrafım var ve onlar Siyah Fotoğraflar’a eklenecekler. “Landed” dediğimiz bir kitap da hazırlıyorum. Aynı zamanda birçok şeyle çalışabiliyorum. İşin sihri hangisinin sağ kalacağını bilmekte.

New York’ta Garis and Hanan Galerisi’nde yakında gerçekleşecek olan ve benim çalışmalarımı da içeren sergi için çok heyecanlı olduğumu söylemek isterim. Serginin adı “Güzden Sonra” ve Ocak’ın 10’nunda açılıyor.":http://www.afterthefall.us Gideon Barnett, Pao Her, Matthew Monteith, Yorgos Prinos, Hrvoje Solvenc ve Monika Sziladi gibi diğer her bir sanatçıyı ben şahsen tanıyorum ve onlara imreniyorum. Fotoğrafçılıkta bugünlerde en iyi işleri yapanlardan olduklarını düşünüyorum.

Ptofesyonel fotoğrafçılarla ilgili daha fazla şey duymak ister misin? Diğer röportajlara da bir göz at: Ustalarla Buluşma

bohlera tarafından, 2013-06-10 tarihinde ve #yaşamstili #120-filmler #sergiler #ozellikler #sanat #sokak-fotografcilik #roportaj #kapsam #felix-r-cid #analog-kameralar #aksesuarlar #35mm-filmler #ustalarla-bulusma #analog-fotografcilik başlığında yazıldı.

Daha İlginç Makaleler

  • LomoAmigo Matthieu Vautrin ve Lomo'Instant Maceraları

    sedaakay tarafından, 2015-04-25 tarihinde ve #insanlar #lomoamigolar başlığında yazıldı.
    LomoAmigo Matthieu Vautrin ve Lomo'Instant Maceraları

    Matthieu Vautrin, eski Kaliforniya günlerinin hayaliyle yaşarken, biz de, bu günlerde çektiği şipşak fotoğraflarla mest olduk. Fotoğraflar, kara bir mizah aşılıyordu ya da gizemli bir parlaklıkla doluydu. Bu kısa röportajımızda Matthieu, Lomo'Instant ile geçirdiği güzel zamanları anlatıyor.

  • Sınırları Zorlamak: Çoklu Pozlamalardan Hoşlandığını Duydum

    Amber Valentine tarafından, 2015-04-24 tarihinde ve #dünya #tüyolar başlığında yazıldı.
    Sınırları Zorlamak: Çoklu Pozlamalardan Hoşlandığını Duydum

    Ben, Amber Valentine ve bir itirafta bulunacağım: Ben aslında fotoğrafçı değilim. Fotoğraflarla dolu bir internet sayfam, fotoğraf makineleriyle dolu bir kitaplığım, banyolanmayı bekleyen filmlerim ve hepsi çerçevelenmiş fotoğraflarım var. Bütün bunlara rağmen, kendimi hiç fotoğrafçı olarak görmüyorum. Bence Lomography, fotoğrafçılıktan daha çok deneysellik ve filmlerle eğlenmeye dayalı, ki bu da Lomography'ye iyice bağlanmamı sağlayan nedenlerden biri.

  • LOMO LC-A 120 İncelemesi: Gerçek Bir Lomography Fotoğraf Makinesi? Evet!

    brettlaw tarafından, 2015-04-24 tarihinde ve #donanım #incelemeler başlığında yazıldı.
    LOMO LC-A 120 İncelemesi: Gerçek Bir Lomography Fotoğraf Makinesi? Evet!

    LC-A 120’yi ilk kez ellerime aldığımda, hemen fotoğraf makinesinin harika hissettirdiğini ve güzel bir tasarımı olduğunu fark ettim. LC-A 120, kesinlikle Lomo fotoğraf makinelerinin kraliçesi LC-A ile çok benzer!

  • Dükkan Haberleri

    Fisheye One Dark Blue ile Lomografik Cennete Giriş Yap

    Fisheye One Dark Blue ile Lomografik Cennete Giriş Yap

    Fisheye One Dark Blue, 35mm filme çektiği 170 derecelik, keskin ve canlı renkli fotoğrafları ile herkesi etkilemeye hazır. Parlak mavi kıyafetleri içinde çok havalı görünen bu fotoğraf makinesi, seni yeni fotoğraf deneyimlerine sürükleyecek!

  • Başarılı Fotoğrafçı Emily Soto ile Yeni Bir Petzval Serisi

    merveengin tarafından, 2015-04-24 tarihinde ve #insanlar #lomoamigolar başlığında yazıldı.
    Başarılı Fotoğrafçı Emily Soto ile Yeni Bir Petzval Serisi

    Eski arkadaşlarımız ve LomoAmigo'larımızla işbirliği yapmak, her zaman hoş bir deneyim. Bu kez, Emily Soto, Petzval Sanat Lensi ile bir başka harika seri çekti. Onları herkesle paylaşmak için sabırsızlanıyoruz, işte buradalar!

  • 164 Film Nasıl Çekilmeli, Saklanmalı, Banyo İşleminden Geçirilmeli ve Taranmalı?

    Kwyn Kenaz Aquino tarafından, 2015-04-24 tarihinde ve #dünya #yaşamstili başlığında yazıldı.
    164 Film Nasıl Çekilmeli, Saklanmalı, Banyo İşleminden Geçirilmeli ve Taranmalı?

    Sokak fotoğrafçısı Eric Kim, en iyi film deneyimi için en iyi ipuçlarını paylaşıyor. 164 filmin banyo çılgınlığı ve en iyi tavsiyeleri için okumaya devam et!

  • Kristen Blanton LC-A ile Dünyayı Geziyor

    morlice tarafından, 2015-04-24 tarihinde ve #insanlar #lomoamigolar başlığında yazıldı.
    Kristen Blanton LC-A ile Dünyayı Geziyor

    Kristen Blanton ve Matthew Jozwiak, Austin'deki evlerini çılgınlık için sattılar. Birlikte, mükemmel bir dış mekan fotoğrafçılık öykücülüğü sitesi kurdular; helloamericaphotography.com. İşte Kristen, bize çekim yaptıkları fotoğraf makinesi olan Lomo LC-A'yi anlatıyor.

  • Dükkan Haberleri

    Lomography Sevgini Üzerinde Taşı!

    Lomography Sevgini Üzerinde Taşı!

    Kelimenin gerçek anlamıyla Lomography’yi sırtına geçir! Lomography tarzını yansıtan tişörtlerimiz ile analog bağımlılığını tüm dünyaya göster. Lomoseverler için özel tasarlanan bu tişörtler hem rahat, hem stil sahibi!

  • LC-A 120 ile Kare Çekimler

    haleozdemir tarafından, 2015-04-24 tarihinde ve #donanım #haberler başlığında yazıldı.
    LC-A 120 ile Kare Çekimler

    Dünyayı ve onun tüm şekillerini, canlı, geniş açılı fotoğraflar ile her zaman, her yerde kaydet! LC-A 120, kusursuz uzun pozlama ya da tam ISO kontrolü gibi bir sürü heyecan verici fonksiyonuyla kendi başına bir macera. Ayrıca, süper hızlı ve ultra kompakt - her günün için mükemmel. Eğer orta format film hakkında endişeliysen, olma! 120 filmi istediğin gibi kullanmak için özgürsün ve seçeneklerin çok bol. Aslında bu, LC-A 120'yi çok yönlü kılıyor! Bu havalı buluşun yapabildiği olağanüstü çekimlerin tadına bakmak için galeride gezin.

  • LomoChrome Turquoise ile Çekilmiş Rüyamsı Fotoğraflar

    merveengin tarafından, 2015-04-21 tarihinde ve #donanım #haberler başlığında yazıldı.
    LomoChrome Turquoise ile Çekilmiş Rüyamsı Fotoğraflar

    İşte LomoChrome Turquoise film ile çekilmiş tatlı fotoğraflardan oluşan başka bir harika koleksiyon. Renk tonlarını başka bir seviyeye taşıyan şu fotoğraflara bir bak!

  • Yaratıcı Yöntemler: LomoChrome Turquoise ile Farklı Pozlamalar!

    Robn Kester tarafından, 2015-04-21 tarihinde ve #donanım #tüyolar başlığında yazıldı.
    Yaratıcı Yöntemler: LomoChrome Turquoise ile Farklı Pozlamalar!

    Mükemmel ötesi, yeni ve ilginç bir Lomography filmi aldığında ve onunla neler yapabileceğini anladığında, sence ne olur? Tabii ki büyülenirsin! Bu yüzden, LomoChrome Turquoise ile çekim yaparken bu tekniklerden bazılarını denemelisin!

    1
  • Dükkan Haberleri

    Belair X 6-12 Jetsetter & 35mm Back

    Belair X 6-12 Jetsetter & 35mm Back

    Belair X 6-12 sahibi olmak, bir fotoğraf makinesinden daha fazlasına sahip olmak gibi hissettirir. Belair, 3 farklı formatı ile çok yönlü ve sana çekimlerinde daha fazla seçenek sunuyor. Ancak bu set ile sınırlarını biraz daha aşmaya hazır ol. Çünkü Belair 35mm Back aksesuarını kullanarak, film delikleriyle pozlanmış havalı 35mm fotoğraflar da çekebilirsin!

  • LomoAmigo: Paul White

    sedaakay tarafından, 2015-04-21 tarihinde ve #insanlar #lomoamigolar başlığında yazıldı.
    LomoAmigo: Paul White

    Paul White, Londra'nın Güney Doğu'sundan, müthiş bir enerjiyle dolu ve film fotoğrafçılığına tutkusu olan bir hip-hop sanatçısı. Yakın zamanda, beşinci albümü R&S önderliğinde piyasaya çıktı. Biz de, kendisini Sprocket Rocket ile donatıp, maceralarını çekmesini istedik. Röportajı okumaya devam et ve fotoğrafları keşfet!

  • Lomo LC-A'nın Los Angeles Ziyareti

    serra8 tarafından, 2015-04-21 tarihinde ve #dünya #lokasyonlar başlığında yazıldı.
    Lomo LC-A'nın Los Angeles Ziyareti

    New York'tan sonra ABD'nin en büyük ve Kaliforniya'nın popülasyonu en fazla olan şehri Los Angeles; olağanüstü ve çok canlı. "Melekler şehri" lakabıyla, burada çok değerli mücevherler bulacağımıza eminiz.

  • Hanna Varela'nın Petzval Art Lens ile Çektiği Siyah&Beyaz Fotoğraflar

    morlice tarafından, 2015-04-20 tarihinde ve #insanlar #lomoamigolar başlığında yazıldı.
    Hanna Varela'nın Petzval Art Lens ile Çektiği Siyah&Beyaz Fotoğraflar

    Hanna Varela, geçen hafta Parallel Planets ve Lomography Singapur'un ortaklaşa düzenlediği serginin bir parçası olan fotoğrafçılardan biriydi. Film fotoğrafçılığına karşı bir tutkusu var ve son dönemde siyah&beyaz portreler çekti! İşte Hanna, Petzval Sanat Lensi ile olan deneyimini ve inanılmaz güzel sanat eserlerini anlatıyor.