Ustalarla Buluşma: Felix R. Cid'in Nasihatı - Milyonlarca Fotoğraf Çek

Profesyonel fotoğrafçılık için Felix R. Cid'in seçtiği yol kesinlikle en ilginç olanı. Profesyonel çalışma alanına inşaatla başladı, diskolarda insanların fotoğraflarını çekti ve Ibiza'da kendi işini kurdu. Fotoğrafçılıkla hayatını kazanmaya nasıl başladığını oku ve Londra'da, New York'ta, Madrid'de ve Paris'te çektiği 1,111 fotoğrafa ulaşan etkileyici videoyu izle.

Lütfen topluluğa biraz kendinden, eğlence için, yaşamak için neler yaptığından bahset.

Geçmişte hayatımı kazanmak için birçok şey yaptım. İşçi bir aileden geliyorum. İnşaatta bir kaynakçı olarak çalışıyordum. Diskoda çalıştım, Ibiza’da kendi işimi kurdum ve pek çok ticari fotoğrafçı için asistan olarak çalıştım. Bugün aslında sanatımı yaşatabilecek kadar şanslıyım. Eğlenmek için neler yaparım? Akdenizi fotoğraflarım ya da onun zevkini çıkarırım.

Ne zamandan beri fotoğrafçılıkla uğraşıyorsun ve bu işe nasıl başladın?

1999’da Madrid’de fotoğrafçılık okumaya başladım. Programı bitirmeden önce, Ibiza adasında siyah beyaz fotoğrafçılık üzerine yoğunlaşmış bir iş buldum. Bir günde yaklaşık 800 insanın fotoğrafını çekiyordum. Bütün ırklardan, yaşlardan, dillerden ve cinsiyetten. Geceleri, bütün gün çekim yaptıktan sonra, elimde olan sadece aynı siyah beyaz portrelerdi; yine, yine, günden güne, aydan aya. Tam olarak hayallerimin işi değildi ama fotoğrafçılık ve insanlık adına çok şey öğrenmemi sağladı. NY’a gelmeden önce birkaç yıl bu işi yaptım.

Hem fotoğrafçılıkla hem de video işiyle ilgileniyorsun ve sık sık ikisini karıştırıyorsun. Bu iki girişimde birini daha çok seviyor musun?

Bu iyi bir soru. Sorduğun için teşekkürler. Aslında bugün fotoğrafçılık hakkında konuşmak için bir platform olarak videoyaya yoğunlaştım. Videolarımı fotoğraflarımmış gibi kabul ettim, video olarak değil. Hareket edenlerin fotoğraflar olduğu söylenebilir. Genelde, hiçbir şeyin gerçek olmadığına inanırım, ama bir fotoğraf “gerçeklik” yüzeyini tasvir eden düz iki boyutlu bir görüntü aynı zamanda da şiir oluşturma yeteneği. Fotoğraf bir anlatıma sahip değildir, suskundur. Bunlar fotoğrafçılık adına en önemli destekçilerim oldu. Ve bu bağlamda “videolarımın” da aynı kategoriye ait olduklarını düşünüyorum.

İzin verin açıklayayım: Oraya gittim ve insanların “çok geleneksel” diyebilecekleri şekilde fotoğraf çektim. Sonra bu tek görüntülerle hala bir yüzey tasvir eden iki boyutlu bir görüntü olan son büyük bir fotoğraf yaratmak için çalıştım. Bir anlatıma sahip değil, suskun, dünyadaki diğer tüm basılmış fotoğraflar gibi. Tek farklılık benim fotoğraflarımın hareket ediyor olması, birbirlerinin üzerlerine ardışık dizilmelerinden dolayı. Eğer tüm bu görüntüleri çekip, daha büyük basılı bir kare içinde daha büyük bir birleşim (Siyah fotoğraflarımda olduğu gibi) oluşturmak için yazılım kullansaydım, hiç kimse fotoğrafın doğasını sormazdı. “Videoları” oluşturmamın yolu aynı ama bu durumda tüm görüntüler aynı kare içinde birleştirildi. Benim için önemli olan alan, zaman değil. Biçim ve içerik olarak onlar hala birer fotoğraf. Bu şimdi yapabilirim ama bugün çalıştığımız araçlar yüzünden bunu önceden yapamazdık. Tek fark bu.

Bu etkileyici “Yüzler” videon için kaç tane fotoğraf kullandın? Çektiklerinin hepsini mi yoksa birçoğunu mu kullandın ve dahil edemediğin ya da dahil etmek istemediğin fotoğraflar oldu mu?

“Yüzler” tam tamına 1,111 fotoğraftan oluşuyor. Londra’da, New York’ta, Madrid’te ve Paris’te çekildiler. Fotoğrafını çektiğim her bir insanı dahil ettim. İşin arkasındaki en önemli kavramlardan biri hiçbir şeyi dışarda bırakmamaktı. Çektiğim fotoğraflar hakkında hiçbir planım ya da beklentim yoktu. Karemin önüne atlayan herkesi fotoğrafladım. Her çekime eşit derecede yaklaştım, kim olduğu ya da nereden geldiğinin bir önemi yoktu. “Yüzler” organik bir süreç içinde gerçekleşti. Hiç plan yapmamıştım. Bu benim her zamanki çalışma şeklim. Sadece dışarı çıkarım ve çekerim, daha sonra stüdyoya geri döndüğümde bir şeyler şekillenmeye başlar. Bazen aylar sonra olur bu.

Fotoğrafçılıkta yüksek lisans yaparak Yale’den mezun oldum. Besbelli Walker Evans beni etkilenmişti. Modern fotoğrafçılığa bakıldığında, fark ettim ki, Evans’tan beri Amerikan fotoğrafçılığında bir şeyler sadece bir yönde değişti: Bireysellik üzerine fikirler. Evans döneminin sonrasında bazı bireysel kimliklere dayalı bilinçli sanatçının büyümesinde bazı istisnalar var: Onun için en iyi yolun var olmadığını iddia eden Gary Winogrand. Bu istisna eğilimine bir başka örnek, Vietnam krizi sırasında 1960 stadyumlarındaki kitleleri çizen ve karesinin içinde mümkün olduğu kadar çok insan tasvir etmeye çalışma obsesifi olan Tod Papageorge olacaktır. “Heads” ile inanıyorum ki Evans’ın yaktığı ateşe parmağını basacak olan Philip Lorca Dicorcia. Anlatmaya çalıştığım şey, Walker Evans kişisel kimlik ifadesini umursamıyordu. Küresel Amerikan kimliğini yorumlamayı umursuyordu. Bir birey olarak kim olduğunu umursamıyordu ya da en azından bunu çalışmalarıyla ifade etme niyeti yoktu. Ben inanıyorum ki, sanat ve fotoğrafçılık bireylerin kimlikleri üzerine soruşturma yapılmasından çok daha ilginç bir yaklaşım. Belki bu benim Avrupa eğitimimden ve sosyalist bir hükümet altında büyümemden gelen bir şeydir, ama zaten “Yüzler” üzerine çalışıyorken de, “Stüdyo” fotoğrafına (Evans’ın “Amerikalıların Fotoğrafları” kitabındaki ikinci fotoğraf) baktım ve Evans’ın neden o fotoğrafı ilklerinden biri olarak seçtiğini çok iyi anladım. Benim için o sadece Amerika’yla alakalı değildi. İnsanlık haliyle alakalıydı ve günün sonunda Evans için de bunun böyle olduğuna inandım.

New York’ta fotoğrafçılık için Uluslararası Merkez’de çalıştın. Fotoğrafik çalışmalarına etki ettiği zamanlardaki en canlı hatıran nedir?

UMF’teki zamanımda birçok geçiş dönemim oldu. İspanya’dan New York’a taşınıyordum, İngilizcem bugünkünde de berbattı (inan ya da inanma, öyleydi) ayrıca ilk defa zamanımı sadece fotoğrafçılık çalışmaya ayırmıştım ve en büyük etkilenmem olan Amerikan fotoğrafçılığını da çok yakından öğrenmek zorundaydım. Ama bence işimi şekillendiren daha çok Yale’deki yıllar süren deneyimlerim oldu. İlk yıl programın yönetmeni Tod Papagoerge, ikinci yılsa Gregory Crewdson olacak kadar ayrıcalıklıydım. Her hafta paneldekiler arasından ve ayrıca olağan üstü sayıda sanatçı ve edebiyatçıdan oluşan sonsuz listeden, Richard Prince, Paul Graham, Jonh Pilson, Philip Lorca Dicorcia ve Richard Benson gibi figürlerimiz vardı. Yale kariyerimin en önemli iki senesiydi.

İspanya’da fotoğrafçı olarak çalışmaya başadın ve sonra New York’a taşındın. Bu iki ülkede fotoğrafa yaklaşımlarında büyük farklılıklar var mı? Nasıl açıklarsın bunları?

Önceden gördüğümüz ve duyduğumuz kadarıyla şunu söyleyebilirim: Avrupa boyanmış, Amerika fotoğraflanmıştır.

Senin alanında profesyonel çalışmaya atılacaklar için nasihatın nedir?

Tod Papageorge’ın bana bir kez söylediği kadar basit. İç güdülerini takip et. Sesi kolaymış gibi gelir ama bugünkü akılcı ve akla dayanan çağdaş zamanımızda bunu gerçekleştirmek belki de çok zor olabilir. Ama gerçekleştirecek bir yol bulursan, asla kaçırmazsın.

Lütfen bizimle her zaman mükemmel fotoğraflar elde edebileceğimiz bir tüyonu paylaş.

Milyonlarca fotoğraf çekin.

Son olarak, yakında gerçekleşecek yeni bir projen var mı? İzleyebileceğimiz herhangi bir şey?

Aklımda pek çok düşünce var ama bu yazdan birkaç yeni fotoğrafım var ve onlar Siyah Fotoğraflar’a eklenecekler. “Landed” dediğimiz bir kitap da hazırlıyorum. Aynı zamanda birçok şeyle çalışabiliyorum. İşin sihri hangisinin sağ kalacağını bilmekte.

New York’ta Garis and Hanan Galerisi’nde yakında gerçekleşecek olan ve benim çalışmalarımı da içeren sergi için çok heyecanlı olduğumu söylemek isterim. Serginin adı “Güzden Sonra” ve Ocak’ın 10’nunda açılıyor.":http://www.afterthefall.us Gideon Barnett, Pao Her, Matthew Monteith, Yorgos Prinos, Hrvoje Solvenc ve Monika Sziladi gibi diğer her bir sanatçıyı ben şahsen tanıyorum ve onlara imreniyorum. Fotoğrafçılıkta bugünlerde en iyi işleri yapanlardan olduklarını düşünüyorum.

Ptofesyonel fotoğrafçılarla ilgili daha fazla şey duymak ister misin? Diğer röportajlara da bir göz at: Ustalarla Buluşma

bohlera tarafından, 2013-06-10 tarihinde ve #yaşamstili #120-filmler #sergiler #ozellikler #sanat #sokak-fotografcilik #roportaj #kapsam #felix-r-cid #analog-kameralar #aksesuarlar #35mm-filmler #ustalarla-bulusma #analog-fotografcilik başlığında yazıldı.
kablelvuku tarafından çevirildi.

Daha İlginç Makaleler

  • LomoAmigo: Selver Yıldırım

    sedaakay tarafından, 2015-07-03 tarihinde ve #insanlar #lomoamigolar başlığında yazıldı.
    LomoAmigo: Selver Yıldırım

    Bileşik Sanatlar öğrencisi olan Selver Yıldırım, aynı zamanda arkadaşlarıyla birlikte kurdukları marka için tasarımlar yapıyor. Tasarımlarında ve resimlerinde günlük hayatın esintilerini ‘sade’ bir şekilde yansıtarak, ‘farklı’ işler ortaya koyan Selver, yakın zamanda Lomography’nin gözde fotoğraf makinelerinden La Sardina DIY modelini denedi ve pastel tonlarıyla bizim de çok beğenimizi kazanan bir tasarım yaptı. Selver ile yaptığımız röportaj ve La Sardina ile çektiği fotoğraflar için okumaya devam et!

  • La Sardina ve Siyah&Beyaz'ın Aşkı

    morlice tarafından, 2015-07-02 tarihinde ve #donanım #yaşamstili başlığında yazıldı.
    La Sardina ve Siyah&Beyaz'ın Aşkı

    Selam! Kahküllü, iri gözlü, çok da kız gibi olmayan ama uzun saçlı arkadaşınız geri döndü. Kahkülleri biraz uzamış olabilir, oraları çok karıştırmayalım. Bu sefer elimde şarkılar, türküler değil; La Sardina ve Lomography Lady Grey B&W 400 var.

  • Facebook Profil Fotoğrafı Yarışmasının Sonucu: Temmuz

    merveengin tarafından, 2015-07-01 tarihinde ve #insanlar #haberler #yaşamstili başlığında yazıldı.
    Facebook Profil Fotoğrafı Yarışmasının Sonucu: Temmuz

    Temmuz ayı boyunca Facebook sayfamızın profilinde yer alacak fotoğrafı seçtik!

  • Dükkan Haberleri

    Özel Tasarım: Diana F+ Explorer Nocturne

    Özel Tasarım: Diana F+  Explorer Nocturne

    Bakır tonları ve yıldızlı gece tasarımı ile bu özel tasarım fotoğraf makinesi, yakışıklı bir kurtun özelliklerini taşıyor: sevecen bir arkadaş ve korkutucu bir kaşif. Klasik Diana F+ gibi, Explorer Nocturne da rüyamsı orta format fotoğraflar çekiyor ve tüm Diana F+ aksesuarları ile uyumlu!

  • WORKSHOP // DIANA F+'YA GİRİŞ - 26 Temmuz Pazar

    merveengin tarafından, 2015-06-30 tarihinde ve #insanlar #etkinlikler başlığında yazıldı.
    WORKSHOP // DIANA F+'YA GİRİŞ - 26 Temmuz Pazar

    Sıcacık yaz günlerini Diana F+ ile fotoğraflamaya ne dersin? Bu workshopta, sevgili Diana F+’nın tüm özelliklerini, ayarlarını, Diana F+’ya nasıl film takıldığını hep birlikte öğreneceğiz. Sonrasında ise fotoğraf makinelerimize film takıp Galata’da keyifli bir çekim turuna çıkacağız!

  • WORKSHOP // FİLM ÇORBASI - 12 Temmuz Pazar

    merveengin tarafından, 2015-06-30 tarihinde ve #insanlar #etkinlikler başlığında yazıldı.
    WORKSHOP // FİLM ÇORBASI - 12 Temmuz Pazar

    Lomografici deney yapmayı sever! Peki, çok sevilen Film Çorbası Tekniği’ni denedin mi? Bizimle birlikte film çorbası yapmaya ne dersin? Bu workshopta hem çok eğlenecek, hem de birbirinden ilginç malzemelerle yapacağın bu deneyin sonuçlarına bayılacaksın! Daha farklı şeyler denemek istiyorsan, kullanılmış bir filmini de getirebilirsin!

  • Lomography Okuyucuları Anketi

    Eunice Abique tarafından, 2015-06-29 tarihinde ve #dünya #haberler başlığında yazıldı.
    Lomography Okuyucuları Anketi

    Tipik bir lomograficinin sıradan bir günü nasıl geçiyor? Ne tarz müzikler dinlemeyi seviyor? Ve ne sıklıkla çekime çıkıyor? Sizi daha iyi tanımak istiyoruz sevgili lomograficiler!

  • Dükkan Haberleri

    Sidekick Leather Bag Brown

    Sidekick Leather Bag Brown

    Ufak fotoğraf makinesi çantası önde, büyük çanta arkada! İçerisindeki bölmelerle oldukça işlevsel ve kullanımı kolay Sidekick Leather Bag her günün için mükemmel!

  • Güzel Sanatlar Eşiğinde: Emily Soto ve Petzval 58 Lens

    Jill Tan Radovan tarafından, 2015-06-29 tarihinde ve #insanlar #yaşamstili başlığında yazıldı.
    Güzel Sanatlar Eşiğinde: Emily Soto ve Petzval 58 Lens

    Onun fotoğrafları farklı bir şekilde romantik ve yetenekle dolu. Emily, lüks moda portreleriyle tanınıyor ve dergi deneyimini ortaya çıkaran, övündüğü bir portföyü var. Onun çalışmaları, güzel sanatlarla bağlantılı, doğru konseptle hazırlanmış ve sanat yönetimine uygun. Yani Petzval 58 Bokeh Kontrol Lensi ile çekilen bu heyecanlandıran seride de istisna yok.

  • Petzval LomoAmigo: Marion Dunyach

    lomographyfrance tarafından, 2015-06-26 tarihinde ve #insanlar #lomoamigolar başlığında yazıldı.
    Petzval LomoAmigo: Marion Dunyach

    Marion Dunyach, özellikle düğün ve nişan fotoğrafları çeken, Paris merkezli bir fotoğrafçı. Marion, her özel anı ölümsüzleştirip, portrelerinde en gizli duyguları bile açığa çıkarmaktan keyif alıyor.

  • Lomo LC-A Kanada'da

    givesmehell tarafından, 2015-06-25 tarihinde ve #dünya #lokasyonlar başlığında yazıldı.
    Lomo LC-A Kanada'da

    Kanada, diğer adıyla Muhteşem Beyaz Kuzey, Kuzey Amerika'nın kuzey kısmında yer alıyor. Dünyanın en büyük ikinci ülkesi olan Kanada, birçok şey sunuyor.

  • Dükkan Haberleri

    Fotoğraflarını Fotoclips'ler ile Sergile

    Fotoğraflarını Fotoclips'ler ile Sergile

    LomoPerdeler, LomoKaleler, LomoMozaikler, hepsi elinin altında! Fotoclips ve fantastik Lomograflarını kullanarak hayalindeki her şeyi inşa edebilirsin.

  • Fotoğrafın Ardındaki: Annette Kellerman "Zamanı için Uygunsuz" Bir Mayo Giyiyor

    Julien Matabuena tarafından, 2015-06-25 tarihinde ve #dünya #yaşamstili başlığında yazıldı.
    Fotoğrafın Ardındaki: Annette Kellerman "Zamanı için Uygunsuz" Bir Mayo Giyiyor

    Annette Kellerman ünlü bir sporcu, varyete oyuncusu, film yıldızı ve diğer şeylerin yanı sıra kadınlar için tek parça mayonun ünlü savunusuydu.

  • Şipşak Projesi

    suizidekid tarafından, 2015-06-24 tarihinde ve #dünya #yaşamstili başlığında yazıldı.
    Şipşak Projesi

    2012 yılının soğuk ve bulutlu bir kış gününde, aklımda insanların yüzlerinin fotoğraflarını bir araya getirmek fikri doğdu birden. Bunu yapmanın en kişisel yolunun, şipşak fotoğrafları birleştirmek olduğunu düşündüm. Bu fotoğraflar hem sadece birer tane oluyor, hem de çeker çekmez, fotoğraf elindeyken görüntü oluşuyor.

  • Fisheye Submarine ile Islak ve Vahşi

    shhquiet tarafından, 2015-06-24 tarihinde ve #donanım #haberler başlığında yazıldı.
    Fisheye Submarine ile Islak ve Vahşi

    Fisheye fotoğraf makinesi ile sualtında fotoğraf çekemeyeceğini kim söyledi? Tabii ki yapabilirsin - Fisheye Submarine'e sahip olduğun sürece! İspatlar için, Lomograficiler tarafından çekilmiş (Fisheye Fotoğraf Makinesi ve Fisheye Submarine kullanılarak) eğlenceli Fisheye fotoğraflarına bir göz at!