Çapraz Banyolama Renk Klavuzu

Çapraz banyolama yapılan her DIA film farklı renk aralıklarındadır. Bir renk paleti ile hangisinin hangi rengi verdiğini özetleyelim istedik

Zaman içinde farklı hisleri anlatmak için farklı renkleri tercih ettik. Örneğin keyif için parlak mavi, nostarji için koyu kırmızı, karamsar haller için de çivit rengini kullandık. Bazı filmlerin renk tonları aynı ve seçim senin tercihine kalmış. Ama hala filmler arasında önemli farklar var ve bu yazıda o farkları anlatmaya çalıştım.

Öncelikle bir konuya açıklık getirmeyi isterim

  • Aynı film kullanılsa bile her xpro film banyolama eşsizdir. Fotoğraf makinesi, lens, çevre ışığı, ASA ayarı, kullanılan Lab gibi etmenler sonuçları etkiler. Seçilen fotoğraflar en güzelleri olmayabilir ancak her koşuldaki sonuçlar için fotoğrafları seçmeye çalıştım.
  • Aşağıdaki filmlerin her birini ben kullandım. Ancak dışarıda çok farklı sayıda film var asıl renk farklarını görmek için çıkıp bu filmleri denemen en güzel yöntem olacaktır.
  • Çoğu film dükkanlarda hazır bekliyor.
  • Fotoğrafçılığın eğlencesini kaçırmamak için burada filmlerin fiyat karşılaştırmaları gibi konulara girmiyorum

MAVİ

Agfa Precisa CT100

Efsanevi Agfa DIA film xpro ile mavimsi renk alır. Tam olarak tüm renkler güçlü ama doğal çıkar. Güçlü ve zayıf ışıkta güzel performans alabileceğin bu filmin üretimi Avrupa’dan Japonya’ya geçince, özellikle iç mekan çekimlerindeki renklerine biraz yeşillik geldi.

(EU)

1-3: Minox 35GT, 4: LC-A

(JP)

1-2: Natura Classica, 3-4: LC-A

Lomography X-Pro Chrome 100
Çok renk değişimi olmadan tüm renklere canlılık katar. Gökyüzünü, çocukları çekebilir ve çekimlerine gece de devam edebilirsin. Daha fazla detay burada

1-3: Sprocket Rocket , 4: LC-A

Kodak EliteChrome 100

Yeni başlayanların denemesi için ideal film Agfa CT100 ile benzer ve mavi gökyüzü için ideal. Güneşli günlerde çekilen portreler de oldukça doğal gözüküyor. Alacakaranlıkta renkler daha da doğal görünüyor. İç mekan ve gece çekimlerinde yeşil tonları hakim ve eğer portre çekiyorsan dikkat etmelisin.

1: LC-A , 2: Sprocket Rocket , 3-5: Nikon FM2

YEŞİL

Fuji Sensia 200

Bozuk Sensia 200’ün rahatlatıcı yeşili, film taze iken çıkan parıltısı yeşilden farklı. Bulutlu günlerde fotoğraflara hüzünlü bir hava katıyor. Gece çekimlerinde ise monoton olmayan farklı renkleri sana sunuyor.

1: LC-Wide , 2-6: LC-A

Kodak EliteChrome 200

Renk değişimi yeşil ve mavi arasında. Tüm kare ise bunaltıcı renk tonlarında. Bu da fotoğrafa vintage bir hava katıyor. İç mekan çekimlerinde bir renk daha baskın çıkıyor bu yüzden nesnen yüksek kontrastlı renklerde olmalı

1: LC-Wide , 2-4: Sprocket Rocket

Fuji Provia 400F

En sık kullandığım filmlerden biridir. Yeşil renk değişimlerinin yanında farklı ışık koşullarında kullanılabilecek kadar hızlı da. X-Pro Chrome 100 kadar canlı olmasa da yeşilimsi gökyüzü insanın içine işleyen bir tonda çıkıyor. Yeşilin hakimliğinin haricinde, portrelerin cilt rengi için de uygun. Daha fazlası burada !

1-2: LC-Wide, 3: Diana F+ , 4: Natura Classica, 5: LC-A

Fuji Provia 400X

1: Holga 120 WPC , 2: Kiev 88

Fuji Provia100F güneşli ortamlarda yeşilimsi mavi renklerde. Bulutlu günlerde, iç mekan çekimlerinde ve gece ise parlak yeşil renkler hakim. Bu sebepten dış mekanlar için daha uygun bir film.

1-2: Lubitel 166+, 3: LC-A , 4-5: Holga 120 WPC

SARI

Lomography X-Pro Slide 200
Gece baskın renk sarı! Güneşli ve bulutlu günlerde işin içine biraz da yeşil giriyor. Bu yüzden X-Pro 200 kullanırken, mavi gökyüzü büyüleyici bir yeşile dönüyor.

1-3: Sprocket Rocket , 4: Lubitel 166+, 5: Minox 35GT

KIRMIZI

Fuji Velvia 100F

Bu kırmızı sıcak sanki alev turuncusu gibi. Güneşli günlerde canlı renkler kendi rengini korurken diğerleri kırmızıya boyanacak. İç mekan ve gece çekimlerinde her şey kırmızı. Velvia 100F yaz anları ve eski mahallelerin vintage görüntüsü için harika.

1-2: LC-A , 3: LC-Wide , 4: Horizon Perfekt , 5: Agat 18K

Fuji Sensia 100

Kırmızıları derin kırmızı. Gökyüzü ile ilgili çok güçlü duygularım yok. İç mekan çekimlerinde turuncumsu bir kırmızı hakim. Benim şahsi fikrim bu film manzara fotoğrafları için daha iyi portreler fazla kırmızı çıkıyor.

1-2: LC-A , 3-4: Minox 35GT

Fuji T64

Kırmızıları pembemsi kırmızı sanki dünyaya pembe gözlüklerle bakıyormuş gibi. İç mekan ve bulutlu günlerdeki çekimler mor tonlarında ve sıcak hisler uyandırıyor.

1: Holga 135BC , 2: LC-A , 3: Holga 120 WPC , 4: Lubitel 166+

MOR

Fuji Astia 100

Bu morumsu sonuçlar veren nadir filmlerden biri. Güneşli koşullarda eşsiz ve etkileyici. İç mekan ve gece çekimlerinde ise mor ve kızıl tonlar baskın çıkıyor.

1: LC-Wide , 2-3: LC-A , 4: Sprocket Rocket

Sonuç

En başında söylediğim gibi çapraz banyolamanın birçok değişkeni var. Ben sadece kestirimlerimi sunuyorum. RGB değerleri ile ilgili bir değerlendirme yapamam çünkü her fotoğraf senin ve eşsiz. Sen en iyisi çapraz banyonun sürprizlerinin keyfini çıkart

Bu gün hangi filmi kullanıyorsun?

Not: Ben hala E100 serisini denemek istiyorum!

singleelderly tarafından, 2012-06-01 tarihinde ve #lifestyle #fuji-velvia-100f #fuji-sensia-200 #cross-processing #fuji-t64 #fuji-provia-100f #kodak-elite-chrome-200 #fuji-sensia-100 #fuji-astia-100 #fuji-provia-400f #kodak-elite-chrome-100 #agfa-ct100 #lomography-x-pro-slide-200 #lomography-x-pro-chrome-100 başlığında yazıldı.

Daha İlginç Makaleler