Temel İlkelere Geri Dönüş: Çapraz Banyo

Adam, genellikle yeni Lomograficiler için korkutucu gelen, slayt filmler ile çapraz işleme tekniğindeki tecrübelerini paylaşıyor.

Uzun bir zaman zarfı için, 200’ün üzerinde beğeni ile en popüler fotoğrafım buydu. Bu (ustalar için zor olan) Kodak Elite Chrome ’du.

İlk olarak, bu ay biraz geç kaldığım ve Filtreler Bölüm 2’ ye devam etmediğim için özür dilerim. Filtreler hakkında daha fazla örneği harmanlamak için çalışma sürecindeyim ve Dairesel Polarizasyon’ un daha iyi bir tanıtımı için doğru havayı beklemekteyim.

Bu süreç zarfında, çapraz işleme ( ya da X-pro) tekniği hakkında konuşmak istiyorum. Temelde fotoğrafçılığın temelleri, bilim ve teknoloji ile ilgili tartışmak istediğim konuların sonuna geldik. Filmlere ve kamera kontrollerine değindik.

Şimdi, biraz yaratıcılığın içine doğru yol alıyoruz. Geçmişte söylediğim gibi, toplulukta benden daha yaratıcı insanlar var ve yeteneklerini paylaşma işini onlara bırakacağım. Benim yeteneklerim bilgi birikimi, bu birikimi pratikte kullanma ve diğerleri ile (ve siz sevgili okuyucular ile) paylaşma üzerine yoğunlaşıyor.

Bütün filmler çeşitli kimyasallar ile işlenebilecek şekilde tasarlanmıştır. Renkli negatif filmler C-41 adı verilen bir kimyasal ile işlenebilir şekilde tasarlanmıştır. Slayt filmler ya da ‘Renkli Dia Filmler’ E-6 denilen bir kimyasal içinde işlenecek şekilde tasarlanmışlardır. Slayt filmler, renkli negatiflerden daha geniş renk yelpazesine sahip olan ve yansıtan dialar oluşturmanız için tasarlanmıştır. Slaytlar (Diapozitif olarak da bilinirler), dijital gelmeden önce, profesyoneller tarafından yıllarca bilfiil olarak kullanılmıştır.

TOP TÜYO: Slayt film paketleri üzerinde, sık sık diğer kimyasallardan bahsedildiğini görürsünüz, listelenenlerin arasında E-6 olduğu sürece sorun yok. Kodachrome dahi olsa kaçının, çünkü işlemden geçirilemez ve Çapraz İşleme sonuç vermez!

Geliştiriciler için bir çok Siyah ve Beyaz film çeşidi vardır, ama biz bugün o konu hakkında konuşmuyoruz.

Bu sitede ya da Lomography ürünleri ile gelen güzel kitaplarda Çapraz İşleme’den bahsedildiğini gördüğünüzde, normal olarak, E-6 için tasarlanmış ve C-41 içinde işlem gören slayt filmlerden konuşuyor olacaklardır. .

Bu yazıda en popüler çapraz işlenmiş lomografilerimden bir kaçını koydum.

4 büyük etkileri vardır:

1) Filmi neredeyse işkence ederek mahvediyorlar; bu özgün amaç için küfür niteliği taşır!
2) Fotoğrafın son halinde aydınlık ve karanlık arasında daha derin bir kontrast yaratır.
3) Renk, farklı bir renk tonuna eğilim kazanarak değişir; bunu renk kayması olarak adlandırıyoruz.
4) Tamamen şaşırtıcı görünür, farklı dünyalar yaratır ve yaratıcılığın yepyeni bir yönü ile Lomography’e açılır.

Yeni Zelanda’da bir grup Lomographer’a yardım etmeye başladım. İlk tanıştığımızda beni şaşırtan şey bazı insanların nasıl çapraz işleme tekniğini denememiş olmasıydı. Sanki neredeyse pahalı, zor ve korkutucu bir olasılık gibi görünüyordu.

Krediler: adam_g2000

Lomografiye ilk başladığımda, yaklaşık on yıl için filmlerden ayrıldığımda, denediğim ilk şeydi. Yeterince çok denediğim için şimdi siz acemilerin işe koyulması için bazı ipuçları verebilirim.

1) Bu biraz daha pahalı olabilir; çok daha pahalı olmamalıdır, varsa — etrafınızdaki dükkanları araştırın. Slayt filmler kesinlikle daha pahalıdır, ama bayat olanları satın alırsanız eğer, önemli değil.

2) Bazı laboratuarlar bunu yapamaz. Bunun sizi durdurmasına izin vermeyin, yapabilen bir tane bulun.

3) Çapraz işleme tekniği hakkında sorduğunuzda laboratuarın renk düzeltme işlemi yapmaması gerektiğini söylediğinizden emin olun. Standart renkli negatiflere çok benzer sonuçlar elde edersiniz. Eğer onlara söylediyseniz ve normal görünümlü kareler elde ettiyseniz, ONLARA AYNI İŞLEMİ TEKRAR YAPMALARINI SÖYLEYİN!

4) Uygun laboratuarlar size 1 saatlik kabinlerden daha iyi sonuçlar verecektir.

5) Umulmayanı bekleyin. Fotoğraflar normal olmayacaktır.

6) Bunun yorumlarda bir tepki alacağını bekliyorum. Çapraz işleme tekniğine Kodak Elite Chrome ile başlamayın. Bununla çekim yaptığım her seferde soluk kareler elde ettim. Bu sizin de başınıza gelebilir ve özgüveninizin yıkılmasına sebep olabilir. Daha tahmin edilebilen Fuji filmlerinden herhangi birinin daha iyi bir iddia olduğunu düşünüyorum. Bir Provia, ya da Velvia ya da amaca uygun geliştirilmiş daha iyi bir Lomography Slayt Filmleri.

7) Güneşe karşı çekim için zahmet etmeyin, fotoğrafta hiç birşey elde edemezsiniz.

8) Paketin üzerinde yazandan bir durak aşağı çekim yapın. Eğer100 ISO/ASA ‘dan bahsediyorsa 200’de çekim yapın. Eğer pakette 200 diyorsa, 400’ü deneyin. Tecrubelerime göre, burada durun. 400’ün 400’de daha iyi olduğunu buldum.

9) 8’i inkar edin ve deneyin.

10) Ne yaparsanız yapın, deneyin, deneyin, deneyin!

Burada, renk kaymaları hakkında yazdığım isterseniz okuyabileceğiniz eski bir makale bulunuyor.

Krediler: adam_g2000

Biraz daha az yaygın olan bir ihtimal daha mevcut. E-6 içindeki Renkli Negatif Film çapraz işleme tekniğini içermektedir. Bu benim için artık son sınır, daha önce hiç yapmadım. Eğer ilgileniyorsanız, bu sitede araştırabileceğiniz daha çok örnek mevcut.

Bu yazının kısa bir girişten daha fazla olduğunu farkettim (tamamiyle Temel İlkelere Geri Dönüş!), öyleyse deneyimleriniz hakkında bir kaç yoruma ya da diğer nefis X-Pro makalelerinin bağlantılarını paylaşmaya ne dersiniz? Kimler bu tekniği denemek ister? Bu tekniği sevdiniz mi?

Temel İlkelere Geri Dönüş Adam Griffiths tarafından yazılan, film fotoğrafçılığı tekniği bilgilerini paylaşmak istediği, aylık bir Tipster serisidir.. Her bir bölümde temel bir konu seçerek, hızlı ve basit terimlerle (mümkünse örneklerle) açıklıyor.

adam_g2000 tarafından, 2012-09-16 tarihinde ve #donanım #dersler #film #colour-negative #c-41 #tipster #development #e-6 #lomography #x-pro #cross-processing #processing #back-to-basics başlığında yazıldı.

Daha İlginç Makaleler