Lomography x Zenit Yeni Petzval Lens Sanatçı Röportajı: Jeri Lampert

Jeri Lampert New York’da moda, seyahat ve portre fotoğrafçısı. Lampert, Gap, Brooklyn Müzesi, San Francisco Chronicle, Joor ve Macy gibi markalarla çalıştı.

İsim: Jeri Lampert
Ülke: ABD
Fotoğraf Makinesi: Dijital olarak Canon 5D Mark III, analog olarak Mamiya RZ 67

Fotoğrafçılığa nasıl başladın?

Aslında ben sanat okulunda çizim ve boyamadaydım. Diğer sanat öğrencileri gibi ben de hayatımda ne yapacağımı bilmiyordum. Gerçek dünyada çizim kariyeri mi, boyama/resim mi, hangi uygulamanın kullanıldığı hakkında da fikrim yoktu. Fotoğraf tutkum olduğunu bir sömestrde 4 fotoğraf ve buna karşılık 1 çizim dersi alarak fark etim.

Yaşam açısından fotoğrafçı olarak çalışmanın en zor kısmı nedir?

İlk olarak, içinde yaşadığımız bu dönemde en önemli sıkıntı ekonomik sıkıntı. Benim jenerasyonumdakilerin haksız muameleye uğradığını hissediyorum. New York’a 99 yılında okul bitince taşındım. 2001’de olanlar, kariyerinin başındakileri gerçekten etkiledi. Bu yavaş yavaş etkileşim ve 2008’deki ekonomik kriz yüzünden bildiğim bütün fotoğrafçılar müşterilerini kaybetti ve büyük balıklar küçük balıkların bütün müşterilerini elinden aldı. Her şeye rağmen yeniden başlamaya çalıştım. Birçok fotoğrafçı da benim gibi yaptı. Şimdi işler ekonomik olarak kurtarıldı gibi görünüyor ve her yıl daha iyiye doğru gidiyor.

İkincisi, yaşanan ekonomik sıkıntılarla birlikte, film çağı bitti ve dijital çağ başladı. Dijital fotoğrafçılığın gelişiyle, teknik bilgiye sahip olmayan ve çekim deneyimi hiç olmayan insanlar bile başarılı çekimlere başladı. Şimdi herkesin bir lafı var “Bunu da düzeltiriz!”. Eğer benim gibi film çağından geliyorsan, sette ilk olarak doğru fotoğraf makinesini alırsın. Piyasa vasatın altındaki fotoğrafçılarla dolup taşıyor. Bugünlerde iPhone ile dünyadaki herkes fotoğrafçı olduğunu düşünüyor.

Biliyoruz ki sende bir Lomography hayranısın, analogun dijitalden daha eğlenceli olduğunu düşünüyor musun?

Analoğun dijitalden daha zor olduğunu düşünüyorum. Film pahalı ve ne elde edeceğini bilmiyorsun, bu nedenle daha fazla yanlış ve komik hatalar yapma riskin var. Lomo fotoğraf makinelerinin çok EĞLENCELİ olduğunu düşünüyorum. Baskı olmadığı için bana göre onlarla fotoğraf çekmek çok rahatlatıcı. “İş” yerine, sırf eğlence için olması güzel.

Ürünler ve markalarla çok fazla fotoğraf çekimi yaptığını görüyoruz. Sanat fotoğrafçılığına göre ürün çekim süreci nasıl ilerliyor?

Marka ve ürün çalışmaları çok daha teknik. Işığın doğru olması, saç, makyaj ve stylingin muhteşem olması gerekir. Başka insanlar için çalıştığında, onların hassasiyetlerine boyun eğip, daha genel fotoğraflar çekmek zorundasın. Sanat fotoğrafçılığı yaptığımda, sadece kendim için yapıyorum. Kıyafetleri net göremiyorsunuz çünkü bu karanlık ve karamsar bir fotoğraf, kimin umurundaki? Bu benim, istediğim gibi yapabilirim. Yoluma bakıp beni nereye sürükleyeceğini görmek istiyorum. Bir fotoğrafçı için para kazandıracak bir iş yeri, stüdyo bulmak genelde çok pahalı. Ama ben yaptığım işlere güveniyorum. İlk etapta beni fotoğrafçılığa çeken şey de buydu.

Bilindik markalarla fotoğraf çekimleri yapma fırsatın oldu- marka fotoğrafçısı olmak isteyen fotoğrafçılar için herhangi bir tavsiyen var mı?

Bu kimi tanıdığın, ne yaptığın değil. Kendini ortaya koy ve her gün sette çalış, asistan olarak, teknisyen olarak vs. Sevdiğin fotoğraflarından bir portföy oluştur, işe alınmak için işe yarayacak olduklarını düşündüklerini koyma. Dışarıda milyonlarca fotoğrafçı var, eğer yaptıkların herkes gibi olursa o kalabalıktan sıyrılamazsın.

Petzval Lens ile çekim deneyimin nasıldı? İlk çekimlerini yapacaklar için neler önerirsin?

Petzval lens bana Mamiya RZ 67 ile çekimlerimi hatırlattı. Süreç biraz yavaş işliyor. Odak özel olduğu ve doğru ayarlanması gerektiği için gerçekten yavaş olup, zamanını çekime odaklanarak geçirmen gerekiyor. Ben lens ile en iyi sonuçları geniş diyafram kullanarak aldım, lensin girdap etkisi daha güzeldi. Böyle geniş kullanınca, gerçekten iyi odaklamak gerektiğini düşünüyorsun. Kendimi çok dijital hızında ve aceleci buldum (Tabii ki bu acelemi fark edemedim). Çektiğim ilk birkaç portreyi inceledikten sonra, birçoğunun odak noktasının dışında olduğunu ya da yanlış yerde odaklandığını fark ettim, kendimi yavaşlattım ve zevk alarak çekim yapmaya başladım. Bu lenste havalı bulduğum bir diğer özellik ise düz RAW fotoğraflarının muhteşem gözükmesiydi. Dijital her fotoğrafı düzleştirdiği için biraz eğimle ilgili düzenleme yapmak gerekir. Bu lens kontrast ve renk doygunluğu ile filmli gibi görüntüler veriyor. Lens ile ilgili tek eleştirim, odak kilidi olsun isterdim. Bir objeyi yukardan çekmeye çalışırken lens aşağı doğru kayıp, odak noktasını kaybedebiliyor. Bu tam olarak portre lensi. Yapılma amacı için kullandığında muhteşem sonuçlar elde ediyorsun.

Bu lensle şimdiye kadar çektiklerin arasında en çok beğendiğin fotoğraf hangisi? Neden?

En sevdiğim fotoğraf köpeğim Pickle’nin. Bu fotoğrafta gerçekten girdap etkisini rahatlıkla görebilirsiniz, sadece gözlerine odaklı geri kalanı bulanık, bu ona süper duygulu bir görünüm vermiş. Ayrıca çok da sevimli.

Ve son olarak, bugüne kadar karşılaştığın en komik, garip, ya da “beklenmeyen” fotoğrafik olay neydi?

En muhteşem fotoğraf deneyimim, balayında gittiğim Alplerde benim koca devim Mamiya ile 10 saat yürüyüş yaparak çekim yapmamdı. Dağda kendi likörlerimizi yaptığımız bir çiftliğe gittik ve inekleri içinde tuttukları çitin tellerine dokundum ve elektrik çarptı. Şehirde kullandıklarımız gibi değildi! Hayatımın en iyi likörünü aldım, dev çanlar ve garip baş kıyafetleri giyen inekler gördüm. Zirveye gondola ile çıktım, orada 1500lerden beri var olan bir peynir fabrikasını ziyaret ettim ve aşağı inerken büyük bir fırtınayla karşılaştım! Herkes fotoğraf makinemin kaç mega piksel olduğunu sorup durdu. Kimse analog olduğunu anlamadı. Şehre dönünce filmim için oldukça heyecanlıydım. Katalog görünümü elime geçtiğinde, yürüyüşün yarısında lensimdeki bir düğmenin bozulmuş olduğunu fark ettim, bunu yürüyüş esnasında fark etmemiştim. Neredeyse bütün çekimlerim odaklanmamıştı. Yıkıldım! Ama neyse ki bu bende anı olarak kaldı.

Jeri'nin çalışmalarını takip et.

Lomography x Zenit Petzval Lens şimdi Lomography Online Dükkan’da ön siparişte. Lensler sipariş verilen sıraya göre gönderilecek; tarihi lensin için ön sipariş vererek güvenceye al!

antoniocastello tarafından, 2013-12-14 tarihinde ve #insanlar #art #fashion #lens #canon #accessories #analogue-photography #lomography #analogue-cameras #lomoamigo #antonio #castello #jeri #35mm-films #petzval #lampert #petzval-artist-interview başlığında yazıldı.

Daha İlginç Makaleler